W piątek 21 kwietnia na sali gimnastycznej odbył się DZIEŃ NAUKI. Chętni uczniowie wykonali samodzielnie projekty edukacyjne. Wśród prezentowanych prac znalazły się zarówno modele biologiczne (np. model serca, stawów dłoni, układu moczowego, stetoskop), zagadki matematyczne (np. tangram, przechodzenie przez dziurę w kartce, kostka SOMA, wieża HANOI) jak i projekty interdysyplinarne – wybuchające wulkany, lampy lawy, kolumny gęstości, pisanie tajnym atramentem, ciecz nieniutonowska, domowe mydełka, a nawet izolocja DNA z banana.
Wszyscy uczniowie wykazali się niezwykłą kreatywnością i bardzo dużą samodzielnością. Rola nauczycieli – opiekunów ograniczyła się jedynie do zaproponowania tematów, udostępnienia sali i niezbędnych pomocy np. szkła laboratoryjnego. Pozostali uczniowie naszej szkoły, również najmłodsi mieli okazję przez 4 godziny lekcyjne zwiedzać przygotowane stoiska i obserwować przeprowadzane doświadczenia. To było pierwsze takie przedsięwzięcie w naszej szkole, ale po bardzo pozytywnych informacjach zwrotnych jakie otrzymaliśmy od nauczycieli i uczniów już wiemy, że nie ostatnie.