Odpowiedzialność za proces uczenia się
Powoli zbliża się koniec roku szkolnego, czas więc na rozpoczęcie podsumowywania naszej wspólnej pracy w klasie 1a. W ramach Budzących się szkół kładziemy nacisk na przenoszenie na dzieci odpowiedzialności za proces uczenia się – oczywiście stosownie do wieku i możliwości dzieci.

Wszyscy wiemy, że tym zagadnieniem zajmuje się znacząca większość osób związanych z edukacją. Jedną z metod pracy pozwalającą na samodzielne uczenie się dzieci jest praca metodą projektów, praca z elementami tej metody. Z doświadczenia wiem, że jest to wyzwanie zarówno dla dzieci jak i dla nauczycieli. Zauważyłam, że jedną z wielu ważnych i trudnych rzeczy podczas pracy wykorzystującej metodę projektu, czy jej elementy jest spowodowanie, by dzieci chciały wziąć na siebie odpowiedzialność za wykonywanie poszczególnych zadań. Oczywiście im młodsze dzieci tym wyzwanie większe, ale tu mogę liczyć na rodziców moich uczniów i uczennic, którzy wspierają dzieci w pracy nad wyznaczonymi zadaniami. Dzieci uczą się więc m.in. współpracy, samodzielności, rozwijają swoją kreatywność oraz uczą się panowania nad stresem podczas wystąpień na forum klasy, starają się także korzystać z różnych źródeł informacji.
W tym roku szkolnym dzieci pracowały już w ten sposób z tematem dotyczącym zwyczajów świątecznych w Wielkiej Brytanii, zabytków Bydgoszczy (nastąpiła niespodziewana przerwa w realizacji), a teraz w nauczaniu zdalnym pracowały nad kalendarzem pogody. I okazało się, że ten sposób pracy sprawia im wiele radości i daje sporo satysfakcji.
wychowawczyni Lidia Mokarska

Zwyczaje świąteczne w Wielkiej BrytaniiZabytki BydgoszczyKalendarz pogody - zdalne nauczanie

Partnerzy i linki

100 lecie bydgoszczy

logo emic

logo certyfikatu szkoła

edurewolucja logo

logotyp bip

logo kuratorium

budzaca sie szkola

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej informacji znajdziesz Tutaj.