Praca z lekturą może odbywać się metodą projektu również podczas zajęć – zdobywanie przez dzieci informacji z wykorzystaniem Internetu w komórkach, klasowego laptopa, biblioteki szkolnej, podręczników. Dzieci wykonywały zadanie głównie w małych grupkach i z ogromnym zaangażowaniem dowiadywały się wielu ciekawych informacji o Eskimosach, biegunie północnym i południowym.

Sprawdzanie się w różnych sytuacjach i rolach – podczas zajęć edukacji wczesnoszkolnej z elementami języka angielskiego rolę uczącego przyjął na siebie Marcel, a podczas zajęć informatycznych z kodowania – rolę uczącej przyjęła na siebie Gabrysia. Zajęcia takie bardzo się spodobały dzieciom, a ja liczę na więcej tego typu zajęć;)

Będąc konsekwentną we wspieraniu funkcji stymulujących rozwój dzieci z jednoczesnym odrzucaniem funkcji selektywnych, zrezygnowałam w klasie IIIa z punktowego oceniania (bs., s., 2p., 3p., 4p. 5p., 6p) na rzecz informacji opisowych dotyczących osiągnięć dzieci oraz tego co wymaga poprawek, a także dotyczących wskazówek do dalszej pracy. Dzieci wdrażane są również dzięki temu do rozumienia istoty uczenia się –‘uczę się nie dla ocen’, likwidowany jest u dzieci duży stres związany z otrzymywaniem „złych ocen”,

Z cyklu 'codziennie ktoś inny wita koleżanki i kolegów z klasy 3a' – by dzień w szkole rozpoczął się miło i z uśmiechem na twarzy:)

Dzieci siedzą w ławkach tak, by widziały siebie a nie swoje plecy - razem z dziećmi zmieniliśmy ustawienie ławek w klasie - podczas każdych zajęć edukacji wczesnoszkolnej siedzą w grupkach, czasami w jednej dużej. Na lekcjach religii dzieci także już siedzą w grupach, bo jak również przyznaje B. Gronek – nauczycielka religii: „ten system się sprawdza, dzieci dobrze pracują, widzę efekty”.

Przydatne linki

logo certyfikatu szkoła

Emic kolor i wojewoda
edurewolucja logo

logotyp bip

logo kuratorium

budzaca sie szkola

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej informacji znajdziesz Tutaj.